OUT OF FRAME

Promoting New Perspectives Through Photography

Projekat Out of Frame: Promoting New Perspectives Through Photography realizovao je Centar za razvoj fotografije iz Beograda u partnerstvu sa organizacijom Fluid Drum iz Crne Gore i uz podršku Muzeja grada Skoplja, u periodu od oktobra 2024. do juna 2025. godine.

Kroz radionice, izložbe i programe mentorstva, projekat je imao za cilj da poveže fotografske festivale u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji i stvori mrežu koja podstiče saradnju i razmenu znanja, kao i da otvori nova vrata mladim vizuelnim umetnicima, omogućavajući im veću vidljivost i prostor za predstavljanje svog rada publici u regionu.

Projekat je deo projekta Kultura i kreativnost za Zapadni Balkan (CC4WBS), koji finansira Evropska unija, a ima za cilj unapređenje dijaloga na Zapadnom Balkanu kroz jačanje kulturnog i kreativnog sektora i razvijanje njegovog potencijala za društveno-ekonomski uticaj u ovom regionu.

Aleksandar Jovanović

Aleksandar Bata Jovanović (1997) je vizuelni umetnik iz Beograda. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti, gde trenutno pohađa master studije. U svom radu kombinuje muziku, fotografiju i slikarstvo, istražujući teme arhitekture, tekstura i portreta, koje se dosledno provlače kroz sve medije kojima se izražava. U okviru fotografske prakse oslanja se na klasične žanrove kao što su arhitektura, portret i mrtva priroda, koje interpretira savremenim vizuelnim jezikom.

Ana Grabec

Anabela Milica Lukić

„Trudim se da, kroz pronalazak odgovarajućih osoba za određenu temu, prenesem moje viđenje unutrašnjeg sveta koji svaka žena nosi u sebi, a svakodnevno ga suočava sa stvarnim svetom oko sebe. Trudim se da na simbolički način dočaram maštoviti i dualan unutrašnji svet žene, kroz detalje kao što su kostim, gestikulacija, rekviziti.“

Damjan Gobović

Dejan Adžaip

Jakov Milošević

Jakov Milošević pohađa Grafičko-medijsku školu. Bavi se pretežno dokumentarnom fotografijom. Radi kao fotorepoter u novinskoj agenciji ,,Kurir”.

Jovan Stanišić

Jovan Stanišić je programer, koji se bavi se hobistički bavi analognom fotografijom već nekoliko godina, i posebno uličnom fotografijom.

„Ovu mini seriju bih nazvao Kosidba za flašu piva, koju sam fotografisao nakon perioda obilnih padavina, kad je moj kraj bio potpuno obrastao travom i ostalim rastinjem. Na fotografijama su Romi koji su samoinicijativno došli da kose. Privukao me je dim koji je ispuštala stara kosilica i prišao sam im, želeći da ih fotografišem dok rade. Na fotografijama se vidi i „nadnica“ koju su dobili nakon kratkog ćaskanja, kada su mi rekli da bi voleli da popiju pivo. Ta „nadnica“ je na zajedničkoj fotografiji završila mlađem kosaču na čelu.“

Kharim Nsengiyumva

Kristina Jevtić

Kristina Jevtić (2000) studira istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Ljubav prema fotografiji gaji od malena, a od svoje 18. godine ozbiljnije je zakoračila u svet fotografije. Kroz ovaj medij izražavam svoje viđenje sveta i kreativnosti. Pored fotografije, bavi se i pisanjem, što joj pomaže da dodatno izrazi svoje umetničke ideje i osećanja. Kroz svoj rad nastoji da prikaže posebne trenutke i emocije, koristeći kameru kao sredstvo komunikacije i umetničkog izraza.

Milan Stanković

Milan Stanković Kabe kao profesionalni fotograf pokriva više fotografskih oblasti, kroz koje često komunicira „dokumentarnom blendom“.

Milan Todorović

Milan Todorović, po zanimanju softverski inženjer, hobistički se bavi fotografijom već 10 godina. Kao inženjer dugo ga je interesovalo tehničko eksperimentisanje fotografijom i opremom, te je nekoliko godina eksperimentisao sa analognom opremom i fotografijom na filmu u različitim formatima. Trenutno koristi digitalnu opremu i eksperimentiše sa savremenim alatima za obradu fotografije. 

Milica Matović

Milica Matović, specijalni pedagog po struci, fotografijom se bavi amaterski već 10 godina. U svom radu najčešće se usmerava na društveno angažovanu i dokumentarnu fotografiju, kroz koju istražuje teme pravde, zajedništva i otpora. Fotografija joj predstavlja sredstvo za svedočenje i izražavanje, posebno u kontekstu društvenih promena.

Natali Despotović

Natali Despotović se bavi se eksperimentalnom fotografijom i vizuelnim pripovedanjem koje istražuje granicu između sna i stvarnosti. Kroz svetlo, atmosferu i lične rituale, beleži ono što je prolazno, neizgovoreno i unutrašnje. Njena praksa je duboko intuitivna, ukorenjena u osećanju tišine i u čežnji da svet gleda kao simbolički pejzaž. Fotografija mi je prostor za transformaciju, unutrašnju i vizuelnu.

„U satima kada svet još ne zna da li sanja ili se budi, nebo postaje ogledalo unutrašnjih stanja. Ovaj triptih nastao je u zoru, u trenutku tišine između noći i dana, kada svetla gube svoju čvrstinu, a oblici postaju osećaji. Svaka fotografija prikazuje drugačiji sloj tog neba: žar prošlosti, hladna prisutnost Meseca i krvavo predosećanje onoga što dolazi. Portret u prirodi zatvara krug, telo u svetlu koje ne pripada ni jednom vremenu, već prostoru između stvarnosti i sna. Ovo je vizuelni dnevnik unutrašnjih pomeranja, zabeležen svetlom.“

Nikolina Stoisavljević

Nikolina Stoisavljević (2002) po struci je grafički dizajner, a u okviru njenog vizuelnog izraza, fotografija zauzima posebno mesto. Često postaje produžetak njenog dizajnerskog razmišljanja, način da uoči kompoziciju, ritam i emociju u svakodnevnim prizorima. Privlače je prizori koji spajaju tišinu i kretanje, svetlo i senku.

„Ove fotografije su moj način da svakodnevne trenutke posmatram iz drugog ugla.“

Vladimir Opsenica

Vladimir Opsenica je freelance art direktor, grafički dizajner i fotograf. Kao profesionalni fotograf sarađivao je sa brojnim institucijama, nevladinim organizacijama, umetničkim kolektivima i pojedincima. Među njima se ističu: Bitef Teatar, Bitef Festival, Oktobarski salon, Kulturni centar Beograda, Muzej savremene umetnosti Beograd, FLU, ULUS, Kulturni centar REX, Magacin MKM, Stanica – servis za savremeni ples, CZKD, Pozorište na Terazijama. Fotografija mu je i sredstvo za promišljanje društvenih margina, ne kao mesta bola i tuge, već kao prostora potencijala za dekonstrukciju ustaljenih pogleda na svet. Fotografija ga inspiriše kao jezik koji se neprestano iznova rađa, raste i oblikuje kroz poetike svakog autora.

Sve fotografije objavljene su na sajtu uz saglasnost autora i autorki.

Scroll to Top