U višegodišnjem projektu Weird Fish Is You, progresivna srpska umetnica Milica Macanović istražuje intimnu topografiju odnosa koji nastaju i opstaju u digitalnoj sferi, prostoru u kojem se prisutnost ne meri fizičkom blizinom, već intenzitetom komunikacije, projekcije i želje. Polazeći od fragmenata vizuelnog i tekstualnog sopstva, autorka gradi narativ o ranjivosti i neuhvatljivosti savremenih odnosa, gde se emotivna bliskost odvija u prostoru koji je istovremeno stvaran i imaginaran.
U digitalnom okruženju u kojem neverbalni slojevi nestaju, a komunikacija postaje estetska forma, Macanović koristi autoportret, grafičke intervencije i citate iz privatne prepiske kako bi iscrtala mapu odnosa koja prkosi jasnoj definiciji. Njeni radovi nastaju u „liminalnom prostoru“, u zoni između unutrašnjeg i spoljašnjeg, prisutnog i odsutnog, stvarnog i projektovanog. Upravo u toj zoni, iluzija bliskosti nije obmana već konstanta modernog iskustva, način da budemo sa drugim, čak i kada fizički nismo.

Jedan od citata iz korespondencije koji se pojavljuje u radu otvara intimni prozor u emotivni pejzaž projekta: The poetry of the walls under your look… I’m a little high to write to you and risk writing things that will make you believe that I am crazy… but I’m happy to be a little bit with you on this night walk. Ovaj fragment svedoči o vrsti komunikacije koja čini srž projekta: spontanoj, fragmentarnoj i istovremeno dubokoj.
Izložba Weird Fish Is You postaje vizuelni dnevnik savremenog emotivnog pejzaža. U njoj digitalna prisnost dobija fizičku formu, dok se pitanje autentičnosti premešta sa binarne opozicije „stvarno – nestvarno“ na nešto suptilnije: na prepoznavanje načina na koje nas drugi oblikuju, uprkos (ili upravo zbog) toga što ih susrećemo u prostoru između ekrana, misli i slike.
O autorki
Milica Macanović (1990, Srbija) je multidisciplinarna umetnica i fotograf, čiji rad istražuje odnos između tela i prostora, prisustva i odsustva, trajanja i transformacije. Diplomirala je arhitekturu, nakon čega se posvetila projektima likovne umetnosti i fotografiji. Njen rad spaja analognu i digitalnu fotografiju, crtež i instalaciju, prevodeći prostornu logiku u poetske vizuelne narative. Dobitnica je Grand prix na festivalu Tivat Photo Days (2025), a izlagala je širom Evrope i Sjedinjenih Američkih Država. Razvija dugoročne projekte koji povezuju intimnost, sećanje i arhitektonsku osetljivost u savremeni vizuelni jezik.

